Training User Experience Design: de experience
 
 

Inleiding

Dit is de tweede module van een serie modules over User Experience design.

In de eerste 3 modules leer je wat uxd eigenlijk is:

  1. De User: De eerste module gaat over de user = gebruiker. Wat is een gebruiker en wie is die gebruiker?
  2. De eXperience: De tweede module legt uit waardoor de beleving van de gebruiker beinvloed wordt.
  3. Het Design: In de derde module leer je welke ontwerpen je maakt om te komen tot een goede experience.

Zoals je al hebt geleerd staat bij user experience design de gebruiker centraal. In de eerste module heb je geleerd wat een gebruiker en doelgroep is en hoe je een gebruikersgroep weer kunt geven in een gebruikersprofiel en een persona.

Nu je weet wie je gebruiker is, kun je verder met de 2de letter van UXD.

De twee letter in UXD staat voor eXperience. De experience is het gevoel dat een bezoeker meekrijgt bij het bezoeken van een website of app. Een goed ontworpen gebruikerservaring geeft de bezoeker een Whow gevoel.

 

Doel van deze module

In deze module leer je wat er onder experience verstaan wordt. Je leert dat de beleving bestaat uit hoe een app of een website er uit ziet, hoe deze aanvoelt en hoe gebruikersvriendelijk deze is.

Verder wordt uitgelegd wat usability en een user journey is.

 

 

Hoe is de module opgebouwd?

De module bestaat uit 2 hoofdstukken en een eindopdracht:

  1. De experience
  2. User journey

In elk hoofdstuk vind je theorie. Tussendoor staan oefeningen. Deze oefeningen zorgen er voor dat je lesstof beter gaat begrijpen. In het laatste hoofdstuk staan eindopdrachten. Je mag kiezen welke eindopdracht je maakt.

 

Wat moet je kunnen/kennen/bewijzen aan het eind van deze training?

Je kunt je kennis bewijzen door het maken van een user journey

Je bespreekt met je docent welke oefeningen je moet inleveren voor je cijfer voor deze module en hoe je dit moet inleveren.

 

Waar kun je nog meer informatie vinden over het onderwerp van deze training?

(naar boven)