Inleiding
De grootste uitdaging voor ontwerpers is niet hoe de markt of verschillende technologieën te werken - het is hoe de mens werkt. Wat gebruikers zeggen ten opzichte van wat gebruikers doen zijn twee totaal verschillende dingen, en de enige manier om dit te controleren is te testen.
Gebruikersonderzoek helpt ontwerpers om goede (betere) producten te maken, of het nou om een auto, een kofiezetapparaat of een website gaat. Steeds weer leer je van je bezoeker en steeds weer maak je het product beter.
Een website of app moet immers bijdragen aan het behalen van de strategische doelen van de organisatie. In veel gevallen komt dit neer op het verbeteren van de klanttevredenheid, het verhogen van de omzet of het verlagen van de kosten.
Test vroeg en test vaak!!!!
Doel van deze module
In deze module leer je welke testen er zijn en hoe en wanneer je ze kunt (moet) toepassen.
Hoe is de training opgebouwd?
De training bestaat uit twee hoofdstukken.
- Soorten testen
- Testscripts
Lees deze steeds goed door. Tussen de tekst staan oefeningen die je moet maken. In het laatste hoofdstuk staan de eindopdrachten. Je werkt beide opdrachten uit om te laten zien dat je alles hebt begrepen.
Wat moet je kunnen/ kennen/ bewijzen aan het eind van deze training?
Je bewijst deze kennis door de eindopdrachten te maken en in te leveren.
Waar kun je nog meer informatie vinden over het onderwerp van deze training?
Links naar websites, enz.