Dit is de derde module met een inleiding op het vak User eXperience Design.
In de eerste module heb je geleerd wat een gebruiker en een doelgroep is.
De tweede module vertelt over experience. Wanneer krijgt de user het Whow-gevoel.
De piramide van Stephen Anderson laat zien dat eerste lagen gaan om de behoefte van de gebruiker. De app moet betrouwbaar en makkelijk te gebruiken zijn.
Wanneer je hieraan voldoet, dan moet je zorgen voor de beleving :
In deze module leer je hoe je kunt ontwerpen vanuit de beleving van de gebruiker.
In deze module leer je een goed ontwerp maken in een aantal stappen:
De module bestaat uit 4 hoofdstukken. In elk hoofdstuk vind je theorie. Tussendoor staan oefeningen. Deze oefeningen zorgen er voor dat je lesstof beter gaat begrijpen. In het laatste hoofdstuk staan eindopdrachten. Je mag kiezen welke eindopdracht je maakt.
Je kunt je kennis bewijzen door het maken van wireframes, een activiteitendiagram, een style tile en een van de eindopdrachten.
Je bespreekt met je docent wat en hoe je alles moet inleveren voor je cijfer voor deze module.
In module 7 en 8 van deze serie leer je meer over functioneel ontwerpen. Module 9 is een vervolg op het interactie ontwerp.
Wil je nu al meer lezen, dan is de site www.frankwatching.com een goed begin.