
Opdracht 1:
Je hebt de opdracht gekregen om een app te ontwikkelen voor ter promotie van een nieuwe sportdrank.
- Doe een deskresearch naar de doelgroep. Beschrijf je conclusies.
- Maak een gebruikersprofiel en een persona.
- Schrijf een product vision statement
- Bedenk zoveel mogelijk user stories en pas MoSCoW toe. Bespreek het resultaat met de docent.
- Overleg welke 5 user stories je gaat uitwerken.
- Maak een inventarisatie van deze user stories.
- Maak hiervan een aanklikbaar wireframe of ontwerp een user interface.
- Voer 2 x een gebruikerstest uit met verschillende testpersonen. Test of de userstory's uitgevoerd kunnen worden.
- Maak een kort verslagje van de verloop van de testen.
Beoordelingscriteria:
- Bij de uitwerking heb je gebruik gemaakt van de kennis uit deze les (gebruik de juiste termen).
- Voor onderzoek zijn de juiste vragen gesteld. De conclusies kun je gebruiken voor de persona, product vision statement en de user story's,
- Het product statement bevat FOR?, WHO? , THE? , THAT? , UNLIKE? , OUR PRODUCT?
- Het gebruikersprofiel bevat alle onderdelen van het formulier en de persona is een visuele uitwerking van het gebruikersprofiel.
- De user story's zijn INVEST.
- De inventarisatie is volledig.
- De wireframes bevatten alle elementen om de story's uit te voeren en zijn uitgewerkt voor mobile.
- De gebruikerstest is uitgevoerd met 2 verschillende testpersonen uit de doelgroep.
- De conclusies van het onderzoek, de persona, product vision statement, de user story's, de inventarisatie en het verslag met foto's van de testen zijn gebundeld in een Word- of Indesigndocument.
Opdracht 2:
Voor een pretpark is een automaat bedacht waarmee je je eigen ijsje kunt samenstellen.
De klant kan kiezen uit:
- Meerdere smaken ijs.
- Hoeveel bolletjes
- Meerdere sprinklers / dip.
- Bakje of hoorntje of cup.
De klant betaald met een pasje waar al een budget op staat.
- Doe een deskresearch naar de doelgroep. Beschrijf je conclusies.
- Maak een gebruikersprofiel en een persona.
- Schrijf een product vision statement
- Bedenk zoveel mogelijk user stories en pas MoSCoW toe. Bespreek het resultaat met de docent.
- Overleg welke 5 user stories je gaat uitwerken.
- Maak een inventarisatie van deze user stories.
- Maak hiervan een aanklikbaar wireframe of ontwerp een user interface.
- Voer 2 x een gebruikerstest uit met verschillende testpersonen. Test of de userstory's uitgevoerd kunnen worden.
- Maak een kort verslagje van de verloop van de testen.
Beoordelingscriteria:
- Bij de uitwerking heb je gebruik gemaakt van de kennis uit deze les (gebruik de juiste termen).
- Voor onderzoek zijn de juiste vragen gesteld. De conclusies kun je gebruiken voor de persona, product vision statement en de user story's,
- Het product statement bevat FOR?, WHO? , THE? , THAT? , UNLIKE? , OUR PRODUCT?
- Het gebruikersprofiel bevat alle onderdelen van het formulier en de persona is een visuele uitwerking van het gebruikersprofiel.
- De user story's zijn INVEST.
- De inventarisatie is volledig.
- De wireframes bevatten alle elementen om de story's uit te voeren. Bedenk zelf het formaat van de machine.
- De gebruikerstest is uitgevoerd met 2 verschillende testpersonen uit de doelgroep.
- De conclusies van het onderzoek, de persona, product vision statement, de user story's, de inventarisatie en het verslag met foto's van de testen zijn gebundeld in een Word- of Indesigndocument.

Opdracht 3:
Je hebt de opdracht gekregen om een eenmalige uitgave van digitaal tijdschrift te ontwerpen over typografie.
- Doe een deskresearch naar de doelgroep. Beschrijf je conclusies.
- Maak een gebruikersprofiel en een persona.
- Schrijf een product vision statement
- Bedenk zoveel mogelijk user stories en pas MoSCoW toe. Bespreek het resultaat met de docent.
- Overleg welke 5 user stories je gaat uitwerken.
- Maak een inventarisatie van deze user stories.
- Maak hiervan een aanklikbaar wireframe of ontwerp een user interface.
- Voer 2 x een gebruikerstest uit met verschillende testpersonen. Test of de userstory's uitgevoerd kunnen worden.
- Maak een kort verslagje van de verloop van de testen.
Beoordelingscriteria:
- Bij de uitwerking heb je gebruik gemaakt van de kennis uit deze les (gebruik de juiste termen).
- Voor onderzoek zijn de juiste vragen gesteld. De conclusies kun je gebruiken voor de persona, product vision statement en de user story's,
- Het product statement bevat FOR?, WHO? , THE? , THAT? , UNLIKE? , OUR PRODUCT?
- Het gebruikersprofiel bevat alle onderdelen van het formulier en de persona is een visuele uitwerking van het gebruikersprofiel.
- De user story's zijn INVEST.
- De inventarisatie is volledig.
- De wireframes bevatten alle elementen om de story's uit te voeren en zijn uitgewerkt voor mobile.
- De gebruikerstest is uitgevoerd met 2 verschillende testpersonen uit de doelgroep.
- De conclusies van het onderzoek, de persona, product vision statement, de user story's, de inventarisatie en het verslag met foto's van de testen zijn gebundeld in een Word- of Indesigndocument.
(naar boven)